Ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva donelo je novi Pravilnik o uslovima, načinu i obrascima zahteva za ostvarivanje prava na regres za troškove skladištenja poljoprivrednih proizvoda u javnim skladištima. Ovim pravilnikom bliže se propisuju uslovi, način ostvarivanja prava na regres za troškove skladištenja poljoprivrednih proizvoda u javnim skladištima.
Poljoprivredni proizvodi, u smislu ovog pravilnika, su:
1) pšenica, i to: A-1, A-2 i A-3 klase;
2) kukuruz, i to: A i B klase;
3) malina, i to: rolend, polublok, blok i griz kategorije;
4) kupina, i to: konfitura, polublok, blok i griz kategorije;
5) višnja, i to: sa košticom i bez koštice kategorije.
Pravo na regres ima: pravno lice, preduzetnik i fizičko lice – nosilac komercijalnog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, ukoliko ispunjava i sledeće uslove:
1) da je površine pod poljoprivrednim proizvodima prijavio u skladu sa zakonom kojim se uređuje poljoprivreda i ruralni razvoj;
2) da je poljoprivredne proizvode podigao iz javnog skladišta u periodu koji ne može biti duži od godinu dana pre podnošenja zahteva za ostvarivanje prava na regres.
Pravo se ostvaruje za pun mesec od dana izdavanja robnog zapisa, a najduže za šest meseci od dana izdavanja robnog zapisa, u iznosu od 40% od troškova skladištenja za najviše 2 000 tona uskladištene pšenice i/ili kukuruza, odnosno za najviše 20 tona uskladištene maline i/ili kupine i/ili višnje.
Zahtev za ostvarivanje prava na regres podnosi se jedanput godišnje, u dva primerka Ministarstvu finansija i privrede – Uprava za trezor u periodu od 15. jula do 30. novembra tekuće godine.
Uz zahtev iz stava 1. ovog člana podnosi se:
- original ili overena kopija ugovora o skladištenju,
- faktura za usluge skladištenja,
- kopija robnog zapisa i
- kopija otpremnice.
Za dodatne informacije i potrebnu dokumentaciju obratite se Agenciji za ruralni razvoj opštine Inđija, Vojvode Stepe 48 ili na telefon 022 / 55-60-60.
Postavio dana 16. 07. 2013. Novinar RTI